هنا .. نقطة نهاية


لن ابكى اليوم على الاطلال
ولن اكون حملا يخاف الذئاب
ولن احمل على عاتقى اليأس
اليوم لن اكون كذلك
فأنا ليس بالشخص الذى عاش بلأمس
انا اليوم انسان اخر من عالم اخر
فهنا... كانت نهايتى
وأيضا خطوة بدايتى
سأحبو اليوم
وأقف غدا
وأسير بعد ذلك
وسأفقد ذاكرتى
وأعيدها من جديد
ولكن بعد ان اضعك بسراديب نسيانى
وسأشعل بها النيران
لتحترقى بداخلى
فرسالتك عندما وصلت الى
كنت في حاجة اليها
فوصلت في وقتها
وصلت لتيقذنى من احلامى
وتنقذنى من بحر ضياعى
فأنتى نهر جفت مياهه
وجبل انهار بداخلى
وشمسا حجب السحاب ضؤها
وقمر في غرة الشهر
انتى كذلك
تلك هى كلماتى
سأضعها بجانب الباقى
ولن تصلك ايضا
ولكنى سأرسلها جميعا الى الماضى
واضعهم بدفتر الذكريات
وسأغلق كتاب الرواية
فأنتى اول وآخر خاطرة
كتبتها
ولن اذكربعدك رواية من كل دهليز
حتى ولو اشتعلت بداخلى الاحاسيس
ولن اوقع باسم الفارس الدهليزى
فأنه مرتبط بك مرتبط بـك
مرتبط بنهر الحب
ابدعته من اجلك
وسأمحيه من اجلى
من اجل حياتى انا
فعمرى ضاع فيكى
فعذرا لك يا عمرى

2 أكتب تعليقك:

dramaqueen يقول... at الأربعاء, 30 يناير, 2008

اولا كلامك جمسل واسلوبك حلو
ثانيا رجعنا لنفس المشكلة
انت مش عايز تنسى وكل ما تنسى تفكر نفسك
حاول تخرجها من القفص اللى حاططها فيه جواك
فكر ان هى ولا حاسة بيك
فكر انك بتتعذب كل اما تفكر فيها
حاااااااااااااااااول

الفارس الدهليزى يقول... at الأحد, 03 فبراير, 2008

انا طبعا مش عارف اقولك ايه

بس والله انا بحاول كتير

ومش هقول بفشل

بس بخاف

بخاف انسى

لانسى نفسى

 

.